keskiviikko 10. helmikuuta 2010

Nainen

"Ja kukahan se sinä mahdat olla?" kuului tumma ääni hänen korvansa juuresta. Kun Gaion nosti katseensa hän näki savunharmaat silmät edessään. "Yritätkö ryöstää nukkuvan tytön omaisuuden?" kysyi nainen, jonka tiukka ote oli saanut Gaionin haukkomaan henkeään. Gaion yritti nousta ylös, mutta naisen ote piti eikä Gaionin pystynyt liikkumaan. "Pahus vieköön, nainen, näytit aivan tajuttomalta ja koska olen jo löytänyt yhden tajuttoman tytön halusin tarkistaa..." Gaionin käsi oli vapaa ja hän pääsi nousemaan. Nainenkin nousi ylös ja tuijotti Gaionia. "Sanoitko tajuttoman tytön? Missä hän on nyt? Miltä hän näytti, minkä ikäinen hän oli?" "Hei yksi kysymys kerrallaan." sanoi Gaion ja pudisteli vaatteitaan. "Tyttö on turvassa, hän oli nuori ja näytti aivan maanviljelijän tyttäreltä." "Missä hän on nyt?" tivasi nainen. "Kuulehan nyt," sanoi Gaion "en pidä tapanani keskustella ventovieraiden kanssa pusikossa. Enkä aivan varmasti kerro asioitani tuntemattomille, enkä siis kerro sinullekaan."

Nainen näytti raivostuvan, mutta hillitsi itsensä "Olen Guila, vaeltaja. Nyt tiedät kuka olen, voisitko jo kertoa tytön olinpaikan!" "En. Olen Gaion. Olen matkalla Citadelin kaupunkiin ja aion nyt jatkaa matkaani. Hyvästi!" hän aikoi lähteä jatkamaan matkaansa, mutta huomasi naisen asettuvan seisomaan eteensä jalat tukevasti haara-asennossa ja kädet lanteilla. "Ole ystävällinen ja väistä tieltäni. En haluaisi satuttaa sinua, enkä pidä tapanani lyödä naisia, mutta minulla on kiire. Minun on ennätettävä kaupunkiin vielä tänään, ennen kuin portit suljetaan auringon laskiessa." sanoi Gaion.

"Kerro minulle tytöstä, kun kuljemme kaupunkiin yhtä matkaa." sanoi Guila ja kääntyi kulkemaan Gaionin rinnalla. "Minä kuljen aina yksin!" sanoi Gaion ja lisäsi vauhtia. Nainen pysyi helposti hänen rinnallaan. "Olen tulossa Merin kaupungista ja siellä on löydetty seitsemän nuorta tyttöä tajuttomana. Sisareni on yksi heistä." kertoi Guila. Gaion pysähtyi kuin seinään. "Seitsemän tajutonta tyttöä!" hän huudahti "Miten maailmassa! Täälläkin tyttöjä on kaikkiaan seitsemän." "Mutta sinähän puhuit yhdestä tytöstä!" huuhdahti nainen. "Minä sanoin löytäneeni yhden tajuttoman tytön, mutta heitä on kaikkiaan seitsemän." "Missä he ovat?" "He ovat turvassa." vastasi Gaion. "Ooh, sinä olet raivostuttava!" "Niinpä, mutta kuten sanoin en kerro asioitani vieraille. Ja minulla on kiire!" Gaion jatkoi matkaansa kohti kaupunkia ja nainen seurasi aivan hänen kannoillaan.

"Verikiven kristalli liittyy tyttöihin jollain tavalla." Gaion kuuli Guilan kertovan. "Merin kaupungin parantaja on vanha ja viisas. Hän kertoi minulle, että tytöt voi palauttaa takaisin tajuihinsa ehkä tuon kristallin avulla." "Mutta mikä on aiheuttanut tyttöjen tajuttomuuden? Ja missä muualla heitä vielä on ja kuinka monta? Ja miksi molemmissa kaupungeissa on seitsemän tyttöä? He ovat hyvin nuoria. Mitä he ovat tehneet, mikä on aiheuttanut tajuttomuuden?" Gaion pohti ääneen kulkiessaan kohti kaupunkia.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti